We zijn niet de eerste en ongetwijfeld ook niet de laatste om in dit voorbeeld een bestelling te plaatsen bij Wehkamp. We leggen stap voor stap uit hoe het werkt. We gaan in dit voorbeeld op zoek naar een laptop en willen er een bestellen. We bekijken eerst het overzicht laptops.
Onze keuze is gevallen op een Sony Vaio laptop. Rechts op het scherm vindt u de details van het product, verzendinformatie en betalingsinformatie terug. Links op het scherm kan u meer foto’s bekijken.
Wil u het product bestellen, klik dan op de roze button.
Onze laptop is toegevoegd aan het winkelwagentje. We gaan in dit geval meteen de bestelling afronden. Let er wel op dat de prijs die we hier zien, de prijs is exclusief verzendkosten!
De volgende stap is de stap van de account. Bij Wehkamp kan je een nieuw account aanmaken ofwel inloggen met je bestaande account. Als je al een klantnummer hebt kan je door ook mee inloggen.
We gaan er in dit geval van uit dat we een account gaan creëren. Hiervoor moeten we ons emailadres invullen en aanduiden dat we nog geen account hebben. Klik daarna op "registreren".
Nadien moet u enkel nog even uw gegevens invullen. Wehkamp doet er duidelijk alles aan om dit zo beperkt mogelijk te houden. Iets wat we als enorm gebruiksvriendelijk ervaren.
Kies nu welke bezorgmethode u verkiest. Uw bestelling kan thuis geleverd worden ofwel kan u deze gaan afhalen bij een servicepunt in de buurt. Als u de keuze hebt gemaakt, klikt u op "ga verder".
Tot slot kiest u de betaalwijze. Na deze keuze zal u in de laatste stap gevraagd worden de bestelling nogmaals te bevestigen en ontvangt u een orderbevestiging.